Friday, January 8, 2010

Bleh tahan RARE jugak la



Apa yang rare sangat ngan meter nih?best sangat ke?kete apa punye?

Ok,meter kat atas diambil dari model Datsun B310 Zenki-atau lebih mudah difahami,model permulaan dan dalam kes Datsun B310 ni orang Malaysia lebih mengenalinya dengan nama B310 lampu bulat yang mana tahun produksi nya sekitar tahun 1979.Ia diikuti dengan keluaran Datsun B310 Lampu petak atau Kuoki pada tahun berikutnya hingga tahun 1982.

Peminat-peminat Datsun diMalaysia rata-rata mengetahui platform Datsun B310 untuk pasaran domestik Malaysia majoritinya diproduksikan dalam bentuk sedan 4 pintu dan dilabel dengan nama 120Y-sempena enjin A12 1200cc yang dipasang pada model tersebut. Dan model ini memang tidak dibekalkan dengan tachometer.Namun begitu,pihak Tan Chong Motor ada juga memasarkan versi 'Performance' platform B310 diMalaysia diberi label 140Y. Mempunyai facelift yang sama seperti model sedan,versi 'Performance' ini datang dengan bentuk badan sporty Hatchback 3 pintu,enjin A14 1400cc yang lebih berkuasa,kotak gear gaya resing dengan susunan Dogleg serta bar anti oleng dibahagian belakang untuk prestasi conering yang cekap.Model ini juga didatangkan dengan meter RPM bina-dalam seperti yang saya tunjukkan gambarnya diatas tadi. Memang gaya resing sebenar,duduk kat atas seat pemandu,pegang stereng pastu nampak pulak meter rpm-memang terus rasa nak berlumba lepas tu.

Bagi pemilik Datsun B310 zenki 120Y kalau nak merasa pakai meter RPM bina-dalam ni jangan risau. Meter 140Y ni boleh dipadankan secara plug and play kedalam dashboard 120Y.Mana nak dapat?memang susah sikit nak dapat barang rare ni.....berita baik disini,gambar meter kat atas tu sebenar aku punye,nak jual nih...masih lagi berfungsi,socket semua complete.Harga? RM140,bleh nego lagi,perkhidmatan kurier ke seluruh semenanjung Malaysia disediakan. Call aku ditalian 019-7502910.Aku dah iklankan kat mudah.my,jadi jangan berlengah kalau betul-betul nak ekekekekekekekeke.

lagi gambo kalo tak puas hati

8 comments:

  1. pesal x psg kat keta ko je?

    ReplyDelete
  2. aku punye lampu petak la,resing spirit,memang dah ada tachometer :P
    Desbod pn lain,apa macam mau sumbat?

    ReplyDelete
  3. Rare? Aku ada dua hehehehe
    Tapi 1 dah jual la
    Lagi satu simpan sbb jam digital.. lg rare kot kekekke

    ReplyDelete
  4. kalau ayat pancing2 ni sedia maklum la sapa... sapa lagi nak masuk bakul angkat sendiri... kekeke.

    ReplyDelete
  5. masih ada ke meter ni?
    nak dijual?
    =)

    ReplyDelete
  6. Meter ni still available ke?

    ReplyDelete

Rungutan korang